Veelgestelde vragen (FAQ)

Catalogus & showroom

  • Waar kan ik een catalogus van alle producten van Versmissen krijgen?
    We hebben geen papieren catalogus of prijslijst. Onze (Engelstalige) catalogus staat volledig online. Je kunt je bij Versmissen registreren om toegang te krijgen. Houd er rekening mee dat wij een groothandel zijn. Wij verkopen niet rechtstreeks aan consumenten.
  • Waar kan ik de producten van Versmissen in het echt zien?
    Je bent van harte welkom in onze 15.000 m2 grote showroom vlakbij Eindhoven. Je kunt ons ook bezoeken op de vakbeurs Maison et Objet in Parijs. Hier stellen we jaarlijks in januari en september een deel van onze collectie tentoon.
  • Wat kan ik verwachten in de showroom van Versmissen?
    In onze 15.000 m2 grote showroom bij Eindhoven kun je onze complete collectie zien en voelen en persoonlijk advies krijgen van onze stylisten. Kom gewoon binnen of maak een afspraak. We leiden je graag rond tijdens onze openingstijden.



Producten

  • Krijg ik het exacte artikel dat ik op de afbeelding in de online catalogus zie?
    Dat hangt af van de uniciteit of het materiaal van het product. Bij hergebruikt hout is variatie in structuur en kleur mogelijk. Bij 'opmerkingen' op een specifieke productpagina vind je gedetailleerde informatie over het betreffende product.
  • Zijn de schedels, taxidermie en dierenhuiden van Versmissen legaal?
    Al deze items zijn van niet-beschermde soorten en vrij verhandelbaar binnen de EU. Voor verkoop / verzending buiten de EU kunnen extra documenten vereist zijn (afhankelijk van de vereisten van het land). Tegen een toeslag kunnen wij deze documenten voor je regelen.



Webshop

  • Hoe krijg ik toegang tot de webshop?
    Je dient in te loggen om onze webshop te bekijken. Bedrijven kunnen zich online registreren en een account aanmaken om toegang te krijgen. Consumenten kunnen contact met ons opnemen voor dealeradressen. Wij zijn een business-to-business groothandel. Wij verkopen niet rechtstreeks aan consumenten.
  • Waar kan ik de prijzen van de producten zien?
    Je vindt de netto inkoopprijs van elk product op de betreffende productpagina. Als artikelen in verschillende maten beschikbaar zijn: selecteer de maat en de juiste prijs verschijnt. De netto inkoopprijzen zijn af fabriek, exclusief levering. 
  • Wat is 'recente prijswijzigingen' in het menu?
    De prijzen van onze producten zijn onderhevig aan wijzigingen. Dat betekent dat het totale bedrag van een herhaalbestelling kan verschillen van de vorige. Als je op 'recente prijswijzigingen' klikt, zie je alle recente prijswijzigingen in één oogopslag.
  • Wat betekent 'favorieten'?
    In 'favorieten' kun je je favoriete artikelen opslaan. Zo vind je ze snel weer terug. Je kunt verschillende lijsten maken als je wilt. Als je je de eerste keer aanmeldt, staat er een standaard favorietenlijst voor je klaar. Als je de gekozen artikelen wilt bestellen: ga naar 'favorieten', kies de hoeveelheid van het betreffende artikel en klik op 'aan winkelwagen toevoegen'.
  • Wat betekent ‘unieke items’?
    Unieke oude of antieke items zijn letterlijk unieke items. De foto van een uniek item in onze catalogus is het exacte item dat je ontvangt.
  • Krijg ik het exacte artikel dat ik op de afbeelding in de online catalogus zie?
    Dat hangt af van de uniciteit of het materiaal van het product. Bij hergebruikt hout kan de structuur en kleur variëren. Bij 'opmerkingen' op een specifieke productpagina vind je gedetailleerde informatie over het betreffende product.
  • Waar kan ik de productcode en -grootte van een product vinden?
    Op de specifieke productpagina, onder 'details' (rechts van de foto's).
  • Moet ik de 'opmerkingen' van elk product lezen?
    Wij raden dit ten zeerste aan. Ze zijn erg belangrijk omdat hier precies staat wat je van het specifieke product mag verwachten. Lees ze aandachtig om teleurstellingen of problemen achteraf te voorkomen.



Registeren & inloggen

  • Kan ik me aanmelden bij Versmissen Furniture & Decoration?
    Wij zijn een business-to-business groothandel. Wij verkopen niet rechtstreeks aan consumenten. Bedrijven kunnen zich online registreren om een account aan te maken. Consumenten kunnen contact met ons opnemen voor dealeradressen.
  • Wat is het verschil tussen 'login zonder prijzen en 'login'?
    Log in (zonder prijzen): je wordt doorverwezen naar een anonieme website zonder onze naam en prijzen. Je kunt favorieten toevoegen maar geen directe bestelling plaatsen. Je kunt de favorietenlijst (en) echter ophalen als je inlogt in je normale Versmissen account. Vanaf daar kun je bestellen.
    Inloggen: met de reguliere login zie je al onze producten inclusief je netto inkoopprijzen. Je kunt favorieten toevoegen en een bestelling plaatsen via de webshop.
  • Kan ik de producten van Versmissen aan mijn klanten laten zien zonder prijzen?
    Ja, dat kan. We hebben een anonieme website zonder onze bedrijfsnaam en prijzen. Ga naar 'Log in zonder prijzen’. Je kunt favorieten toevoegen aan een of meer lijsten. Deze favorietenlijst(en) zie je ook in je normale 'inlogaccount' van waaruit je bestellingen kunt plaatsen.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik inloggen?
    Ga naar de inlogpagina en klik op 'wachtwoord vergeten?' Voer het e-mailadres in dat je hebt gebruikt om je te registreren en we sturen je een nieuw wachtwoord.



Bestellen & betalen

  • Kan ik rechtstreeks bij Versmissen Furniture & Decoration bestellen?
    Wij zijn een business-to-business groothandel, we verkopen niet rechtstreeks aan consumenten. Bedrijven kunnen zich online registreren en een account aanmaken om te bestellen. Consumenten kunnen contact met ons opnemen voor dealeradressen.
  • Is er een minimum orderbedrag?
    Als je onze showroom bezoekt en de goederen zelf afhaalt (Cash & Carry), is er een minimum orderbedrag van 500 euro. Voor alle andere bestellingen geldt een minimum orderbedrag van 1000 euro..
  • Hoe weet ik of de artikelen die ik wil op voorraad zijn?
    Na je bestelling in onze webshop controleren wij de beschikbaarheid. Je bestelling wordt pas afgerond nadat je een bevestigingsemail hebt ontvangen. Deze krijg je binnen 2-3 werkdagen na het plaatsen van de bestelling..
  • Hoe plaats ik een bestelling?
    Log in op onze webshop en voeg producten toe aan je winkelwagen. Kies 'doorgaan' om je bestelling te plaatsen. Vergeet niet te klikken op 'bestelling plaatsen’ nadat je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden. Als je niet op 'bestelling plaatsen’ klikt, worden de goederen niet besteld.
  • Is mijn bestelling definitief nadat ik deze heb geplaatst?
    Nee, dat is niet het geval. Binnen 2-3 werkdagen ontvang je een bevestigingsmail met de beschikbaarheid van de goederen en details voor de betaling. Zodra we je 25% aanbetaling hebben ontvangen, is de bestelling definitief.
  • Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen van mijn webshop bestelling.
    Soms vergeten mensen op 'bestelling plaatsen' te klikken. In dat geval blijven de producten in de winkelwagen maar zijn ze niet besteld. Als je de bestelling correct hebt geplaatst en geen bevestigingsmail hebt ontvangen: controleer je spambox of neem contact met ons op.
  • Werkt Versmissen met een aanbetaling?
    Ja. Om een bestelling af te handelen, vragen wij een aanbetaling van 25%. Voor bestellingen die volledig in voorraad zijn, vragen we om volledige betaling, zodat we de goederen onmiddellijk kunnen verzenden.
  • Wanneer en hoe betaal ik een bestelling?
    Wij sturen je de gegevens voor de betaling na bevestiging van de beschikbaarheid. We vragen een aanbetaling van 25%. Het restant dien je voor aflevering voldaan te hebben. Zodra de producten klaar zijn voor verzending sturen wij je een factuur voor het resterende bedrag. Je kunt per bank of met creditkaart betalen. Als je de goederen in ons magazijn ophaalt, kun je per bank betalen (breng bewijs van betaling mee), contant of met je creditkaart. Wij accepteren helaas geen cheques.



Verzending & bezorging

  • Exporteert Versmissen naar alle landen?
    Ja, we exporteren naar elk gewenst land en continent. Houd er rekening mee dat we niet bezorgen op privéadressen.
  • Met hoeveel mensen bezorgt Versmissen de goederen?
    De levering wordt gedaan door één bestuurder. Zorg dus dat er voldoende hulp is bij het lossen van de goederen in het geval van zware of grote ladingen.
  • Kan ik het afleveradres wijzigen nadat ik een bestelling heb geplaatst?
    Op de factuur van de bestelling vind je het afleveradres. Houd er rekening mee dat een wijziging van het afleveradres binnen 48 uur na ontvangst van de factuur per e-mail moet worden gemeld, omdat onze expediteur de reis samen met andere afleveringen plant. Het te laat doorgeven van een gewijzigd afleveradres kan extra kosten veroorzaken.
  • Welke informatie heeft Versmissen nodig als ik het afleveradres wijzig?
    Wij horen graag:
    - het exacte nieuwe adres inclusief telefoonnummer (voor de bestuurder)
    - of het mogelijk is om de goederen in een grote vrachtwagen af te leveren (of alleen in een kleine bestelwagen)
    - of we rekening moeten houden met speciale uren of dagen voor het bezorgen.
  • Wat zijn de verzend/bezorgkosten?
    Op verzoek sturen wij je een document met leveringskosten voor de volgende landen: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland, Nederland, Verenigd Koninkrijk. Neem contact met ons op voor andere landen dan hierboven vermeld.
    - Voor bezorging op eilanden geldt een toeslag
    - Voor bezorging in steden, niet toegankelijk voor een grote vrachtwagen, wordt een toeslag berekend
  • Mag ik eigen transport regelen?
    Natuurlijk. Je bent altijd welkom om je eigen transportbedrijf te sturen om de goederen op te halen. Daarnaast kun je met ‘Cash & Carry' de goederen direct zelf meenemen.
  • Ontvang ik alle items van mijn bestelling op hetzelfde moment?
    Niet noodzakelijk. Gedeeltelijke leveringen zijn mogelijk als bepaalde artikelen tijdelijk niet op voorraad zijn of als de bestelhoeveelheid niet groot genoeg is om te verzenden.
  • Hoe lang is de levertijd van mijn bestelling?
    Versmissen overhandigt de zorgvuldig verpakte goederen in het algemeen binnen 5 werkdagen na ontvangst van de betaling aan het transportbedrijf. Je ontvangt een bericht van het transportbedrijf wanneer de daadwerkelijke levering zal plaatsvinden. Als artikelen (tijdelijk) niet op voorraad zijn, informeren wij je over de verwachte levertijd.
  • Kan ik de levering volgen met track & trace?
    Nog niet, maar track & trace zal in de toekomst beschikbaar zijn.



Schade & klachten

  • Wat moet ik doen als het geleverde product beschadigd blijkt?
    Hoewel we onze goederen zeer zorgvuldig verpakken, kunnen zich incidenten voordoen tijdens het transport. Na ontvangst van de goederen dien je de afleverbon te ondertekenen. Als je de goederen niet onmiddellijk inspecteert, voeg je 'accepted under reserve' toe aan de slip. Na ontvangst heb je 1 week de tijd om de goederen te controleren en mogelijke schade(s) of ontbrekende artikelen te melden. Let op dat een intacte pakking een beschadigd of kapot artikel kan bevatten. Dit kan dus ook transportschade zijn. Vermeld de schade(s) op de CMR, maak foto's van de schade (s) en neem contact met ons op. Vervolgens zullen we ons uiterste best doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
  • Binnen hoeveel dagen moet ik transportschade(s) melden?
    Na ontvangst van de goederen heb je 1 week de tijd om eventuele transportschade of ontbrekende artikelen te melden. Klachten of claims na deze periode kunnen niet door Versmissen worden geaccepteerd. Zorg ervoor dat je de producten niet opslaat zonder ze te controleren. Controleer de producten onmiddellijk of binnen enkele dagen na ontvangst.
  • Er zijn een of meerdere items beschadigd (niet vanwege transport). Wat moet ik doen?
    Versmissen geeft garantie op gebrekkige constructie en/of technische gebreken. Krimp en scheuren en dergelijke in houten producten vallen niet onder de garantie. Deze zijn namelijk het gevolg van de natuurlijke fysische eigenschappen van hout. In geval van een gebrekkige constructie en/of technisch defect: stel Versmissen hiervan per e-mail op de hoogte. Voeg afbeeldingen toe en vermeld het factuurnummer en de productcode. Na ontvangst van je e-mail zullen we ons uiterste best doen om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.


Back to Top